Vastgoedinformatie

Wat is vastgoedinformatie?

Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning of indien de bank dit wenst bij een hypothecaire lening, moet je vastgoedinformatie ter beschikking stellen.

Dit is informatie over vergunningen, eventuele bouwovertredingen, voorkooprecht van andere partijen, verkavelingsvoorschriften, overheidsplannen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen, enz ...

Voorwaarden?

De vastgoedinformatie mag op het moment van verkoop niet ouder dan één jaar zijn en moet worden afgeleverd aan de notaris bij de opmaakt van de akte.

Hoe aanvragen?

Je bent:

De gevraagde vastgoedinformatie wordt digitaal afgeleverd via het e-mailadres dat bij de aanvraag opgegeven werd, binnen een termijn van 30 dagen.

Kostprijs?

  • de aanvraag vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt € 100,- per kadastraal perceel.
  • naast de gemeentelijke retributie is er ook de platformretributie welk € 36,50 per kadastraal perceel bedraagt.

Meer info over de platformretributie vind je op de pagina Kostprijs-betaling-facturatie (via https://www.vlaanderen.be/digitaal-vlaanderen)

Meer info?

Voor meer informatie kan je terecht bij de dienst Omgeving.

Contact

Omgeving
Nu gesloten

De dienst werkt op afspraak.
Adres
Neervelpsestraat 11 , 3370 Boutersem Gemeentehuis Boutersem
Tel.
016 72 10 50
omgeving@boutersem.be
Vandaag
Gesloten
Morgen
GeslotenPinkstermaandag